Art Labo TOKYOArt Labo A.S.K.(Asakusa)
オンラインショップ instagram ameba youtube
Art Lab TOKYO
HOME > EXHIBITION > DETAIL

Kevin H. Jones    Strange Weather  2023/7/30(sun)~8/6(sun)

イメージ画像

イメージ画像

イメージ画像

イメージ画像

Kevin H. Jones   

Strange Weather
2023/7/30(sun)~8/6(sun)
15:00-20:00  last day -18:00
会期中無休
  •  
  • 東京メトロ銀座線 / 外苑前駅 2b出口より徒歩2分
  • Art Lab Tokyo
  • アートラボ・トーキョー
  • 〒107-0061 東京都港区北青山2-7-26 メゾン青山202
  • TEL:03-6231-6768
  • Art Lab Tokyo
  • 202 Maison Aoyama Bldg. 2-7-26 Kitaaoyama, Minato-ku, Tokyo, JAPAN 107-0061
  • tel:+81 (0)3-6231-6768
  •  
English follows
ケビン・H・ジョーンズの最新展覧会「ストレンジ・ウェザー」では、エキサイティングな2つの新作を発表する。今回の展示は、コラージュ、デコラージュ、デジタル・モンタージュからなる探求である。
ジョーンズは、自然界を理解する道具として、図表や大衆文化のイメージを取り入れて来た。彼の過去の作品は、これらの構造化された形や秩序だったシステムは、自然の複雑さを明瞭にし、コントロールする感覚を与えて来た。しかし、この新しい展覧会では、彼はこれらの視覚的システムの権威そのものに挑戦している。図表を重ねることで、ケヴィンはその論理的秩序を破壊し、曖昧さを吹き込み、別の物語を示唆する。そうすることで、彼は私たちの理解の限界に疑問を投げかけ、私たちの理解を超えたところにある固有の神秘と美を受け入れるよう、鑑賞者を誘うのだ。 
ケヴィン・ジョーンズのアートワークの物理的、デジタル的なレイヤリングは、隠喩的な行為となり、私たちの世界に見られる意味の複雑さと多重性を映し出す。これらのレイヤーは、認識と解釈の相互作用を体現している。この流動性は、意味が固定されたものではなく、むしろ個人の経験や文化的文脈の流動に左右される、私たちの存在のダイナミックな性質を反映している。 最終的にケヴィンは、鑑賞者を瞑想的な旅に誘うことを目指している。デジタル・プロセス、コラージュ、ポピュラー・カルチャー、幼少期の記憶、図表の謎を融合させることで、彼は感情を呼び起こし、好奇心に火をつけ、会話を弾ませようと努めている。ケヴィンは、意味の移り変わる層を探求し、私たちの理解を支える前提に挑戦し、曖昧さの美と可能性の広大さを受け入れるよう、鑑賞者を誘う。
 
現代のポエム 
ケヴィン・ジョーンズの作品は大衆社会がもたらす情報を構成要因のひとつとして用いているが、今日的なコラージュの一種と考えられる。 AIやシステム、プログラムなどの要因がメタファーとして使用され、しかし、伝統的詩作のニュアンスが成立している。 モダンなのかポストモダンなのか、そこに生じる美学的なポエムをケヴィン・ジョーンズは作っているといえるだろう。 美術評論/現代美術家:森下泰輔
 
Kevin H. Jones’ latest exhibition, Strange Weather, presents us with two new exciting bodies of work. This showing is an investigation consisting of collage, decollage, and digital montage. Jones incorporates charts, diagrams, and images from popular culture as tools of comprehension of the natural world. Building upon his past compositions, these structured forms and ordered systems provide a sense of clarity and control over the complexity of nature. However in this new exhibition, he challenges the perceived authority of these visual systems. Through the layering of charts and diagrams, Kevin disrupts their logical order, infusing them with ambiguity and suggesting alternative narratives. In doing so, he invites viewers to question the limitations of our understanding and to embrace the inherent mystery and beauty that lies beyond our comprehension. The physical and digital layering of Kevin Jones’ artwork becomes a metaphorical act, mirroring the intricacies and multiplicity of meaning found in our world. These layers embody the interplay between perception and interpretation, as they move in and out of coherence, shifting between meaning and nonsense. This fluidity echoes the dynamic nature of our existence, where meanings are not fixed but rather subject to the flux of individual experiences and cultural contexts. Ultimately, Kevin seeks to engage viewers in a contemplative journey. Through the amalgamation of digital processes, collage, popular culture, childhood memories, and the enigma of charts and diagrams, he strives to evoke emotion, ignite curiosity, and spark conversation. Kevin invites viewers to explore the shifting layers of meaning, to challenge the assumptions that underpin our understanding, and to embrace the beauty of ambiguity and the vastness of possibility

Contemporary Poems
Kevin Jones' work can be considered a type of collage today, although he uses information brought about by mass society as one of the constituent factors. Factors such as AI, systems, and programs are used as metaphors, yet the nuances of traditional poetry are established. Whether modern or postmodern, it can be said that Kevin Jones is creating an aesthetic poem that arises from this. 
Art Critc/Artist: Taisuke Morishita
 
Shorter Bio Kevin H. Jones Kevin has degrees from Virginia Commonwealth University (BFA, Painting and Printmaking), The University of Texas at Austin (MFA, Painting) and Yale University (MFA, Design). Kevin has exhibited throughout the United States, Asia and Europe and his work has been featured in ID Magazine, Idea Magazine, Neural Online, The New York Times and MSNBC. Most recently, he has exhibited his work at Art Lab AKIBA in Tokyo Japan, Rudolph Blume Fine Art in Houston TX, Furman University in Greenville South Carolina, Stasjon K in Sandnes Norway, and 1708 Gallery in Richmond VA. He has taught at The University of North Carolina at Greensboro, The University of Oregon, The University of Pennsylvania and currently is a Professor of Digital Arts in the Newcomb Art Department at Tulane University.